עקרונות השיטה

תזונה נבונה

להרזיה, ללא תחושת רעב וללא דיאטה. קרא עודד >>>

תנועה

לגוף ולנשמה. קרא עוד >>>

תודעה

אימון קוגניטיבי- זיהוי המנגנונים בגוף שמונעים מבעדנו לרדת במשקל.
אימון מנטאלי- זיהוי מחסומים,נטרול השפעות סביבתיות ואימוץ גישה מנצחת.

קרא עוד >>>

תרגול

ישום הלכה למעשה(אילוף השדון המעכב, אימון קוגניטיבי פריימים(ניתוח מה היה "לפני הפעולה", מה היה "בזמן הפעולה", מה היה "אחרי הפעולה" -זיהוי רגשות ותחושות) ועוד.. קרא עודד >>>

תזונה נבונה

עקרונות התזונה:
בבסיס השיטה עומדת צלחת המזון המומלצת אותה נכיר ונלמד ליישם במהלך הסדנאות.
תזונה נכונה ובריאה כוללת תפריט מסודר, מגוון ומאוזן שכולל את המרכיבים הבאים: דגנים מלאים,קטניות, חלבון, ירקות ופירות, אגוזים וזרעים.

השיטה מדברת על שש ארוחות ביום:
-שלוש ארוחות עיקריות -בוקר/צהריים/ערב.
- שלוש ארוחות ביניים קטנות.

מדוע מומלץ לצרוך שש ארוחות ביום?
השפעה על תחושת השובע:
פריסת כמות המזון היומית לשש ארוחות מובילה לתחושת שובע ממושכת ומונעת מצבי רעב קיצוניים ובולמוסי אכילה לא רצויים.
מסייע לירידה במשקל:
ארוחות קטנות שפרוסות במרווחים קבועים על פני היום תורמת להאצת קצב חילוף החומרים שמסייע לשריפת קלוריות מרבית.
תורם לשיפור במדדי הבריאות:
לחץ הדם- מסייע בהפחתת לחץ הדם.
פרופיל השומנים והכולסטרול בדם- מסייע בהורדת הכולסטרול "הרע" בדם.
רמת הסוכר בדם- משפיע לטובה על איזון רמת הסוכר בדם.

נלמד מהו מצפן התזונה הנכונה:
מה לאכול?
מתי לאכול? סדר יום מאורגן ולא "כיבוי שריפות".
שילוב מזונות מומלץ.
רשימת המכולת המומלצת.
מהם מזונות ממכרים?
מהם המאכלים שמומלץ להימנע מהם?

נצטייד בעוגנים ונסגל הרגלי אכילה נכונים שפועלים לטובתנו ומסייעים לנו להיפטר מהשומן העודף.

תזונה נבונה

עקרונות התזונה:
בבסיס השיטה עומדת צלחת המזון המומלצת אותה נכיר ונלמד ליישם במהלך הסדנאות.
תזונה נכונה ובריאה כוללת תפריט מסודר, מגוון ומאוזן שכולל את המרכיבים הבאים: דגנים מלאים,קטניות, חלבון, ירקות ופירות, אגוזים וזרעים.

השיטה מדברת על שש ארוחות ביום:
-שלוש ארוחות עיקריות -בוקר/צהריים/ערב.
- שלוש ארוחות ביניים קטנות.

מדוע מומלץ לצרוך שש ארוחות ביום?
השפעה על תחושת השובע:
פריסת כמות המזון היומית לשש ארוחות מובילה לתחושת שובע ממושכת ומונעת מצבי רעב קיצוניים ובולמוסי אכילה לא רצויים.
מסייע לירידה במשקל:
ארוחות קטנות שפרוסות במרווחים קבועים על פני היום תורמת להאצת קצב חילוף החומרים שמסייע לשריפת קלוריות מרבית.
תורם לשיפור במדדי הבריאות:
לחץ הדם- מסייע בהפחתת לחץ הדם.
פרופיל השומנים והכולסטרול בדם- מסייע בהורדת הכולסטרול "הרע" בדם.
רמת הסוכר בדם- משפיע לטובה על איזון רמת הסוכר בדם.

נלמד מהו מצפן התזונה הנכונה:
מה לאכול?
מתי לאכול? סדר יום מאורגן ולא "כיבוי שריפות".
שילוב מזונות מומלץ.
רשימת המכולת המומלצת.
מהם מזונות ממכרים?
מהם המאכלים שמומלץ להימנע מהם?

נצטייד בעוגנים ונסגל הרגלי אכילה נכונים שפועלים לטובתנו ומסייעים לנו להיפטר מהשומן העודף.

תנועה

רבים הם האנשים ששומעים את המילה ספורט ומתחילים להרגיש את פיהם מתמלא בבליל של תירוצים מדוע אין להם זמן או צורך לעסוק בפעילות גופנית.
בטענה ש:
אני עמוסה, עובדת קשה, אין לי זמן, הבדיקות הרפואיות שלי תקינות, הגב והרגל כואבים לי......ועוד שלל של התחמקויות "מרשימות".
עם זאת, ברגע שמאמנים את שריר המוטיבציה ומכניסים את הספורט כשיגרה ואורח חיים מתמכרים לתחושה ומתאהבים בספורט.
אז למה בעצם חשוב כל כך לעסוק בספורט?

  • היבט בריאותי: אמצעי למניעה ולטיפול במחלות כגון: מחלות לב לחץ דם, סוכרת,אוסטיאופורוזיס(ירידה בצפיפות העצם), כולסטרול ושומנים בדם(טריגליצרידים) .
  • הפחתה במשקל: פעילות גופנית מביאה לשינוי בקצב המטבוליזם (האצת קצב חילוף החומרים) ושריפה מוגברת של קלוריות.
  • היבט פיזיולוגי: שיפור מצב הרוח- במהלך פעילות גופנית מופרשים אנדורפינים שהם משככי הכאבים הטבעיים שלנו שתורמים להרגשה טובה ונינוחה.
  • היבט פסיכולוגי :
    מפגש חברתי- אינטראקציה עם מתעמלים נוספים.
    תחושת מסוגלות – מסייעת בבניית הערכה עצמית גבוהה.

שאלו את עצמכם?
האם אני מודעת לחשיבות הפעילות הגופנית בחיי?
מה הציפייה שלי מעצמי לגבי עשיית ספורט בחיי?(כמות אימונים ותדירות).
האם אני מממשת את הציפייה?
איך ארגיש כאשר אכניס את הספורט לשגרת חיי?
למה אני מתחייב החל מהיום?

מזמינה אתכן לומר: “לעזאזל עם הנסיבות; אני יוצרת לעצמי את הזדמנויות.”(ברוס לי)

תנועה

רבים הם האנשים ששומעים את המילה ספורט ומתחילים להרגיש את פיהם מתמלא בבליל של תירוצים מדוע אין להם זמן או צורך לעסוק בפעילות גופנית.
בטענה ש:
אני עמוסה, עובדת קשה, אין לי זמן, הבדיקות הרפואיות שלי תקינות, הגב והרגל כואבים לי......ועוד שלל של התחמקויות "מרשימות".
עם זאת, ברגע שמאמנים את שריר המוטיבציה ומכניסים את הספורט כשיגרה ואורח חיים מתמכרים לתחושה ומתאהבים בספורט.
אז למה בעצם חשוב כל כך לעסוק בספורט?

  • היבט בריאותי: אמצעי למניעה ולטיפול במחלות כגון: מחלות לב לחץ דם, סוכרת,אוסטיאופורוזיס(ירידה בצפיפות העצם), כולסטרול ושומנים בדם(טריגליצרידים) .
  • הפחתה במשקל: פעילות גופנית מביאה לשינוי בקצב המטבוליזם (האצת קצב חילוף החומרים) ושריפה מוגברת של קלוריות.
  • היבט פיזיולוגי: שיפור מצב הרוח- במהלך פעילות גופנית מופרשים אנדורפינים שהם משככי הכאבים הטבעיים שלנו שתורמים להרגשה טובה ונינוחה.
  • היבט פסיכולוגי :
    מפגש חברתי- אינטראקציה עם מתעמלים נוספים.
    תחושת מסוגלות – מסייעת בבניית הערכה עצמית גבוהה.

שאלו את עצמכם?
האם אני מודעת לחשיבות הפעילות הגופנית בחיי?
מה הציפייה שלי מעצמי לגבי עשיית ספורט בחיי?(כמות אימונים ותדירות).
האם אני מממשת את הציפייה?
איך ארגיש כאשר אכניס את הספורט לשגרת חיי?
למה אני מתחייב החל מהיום?

מזמינה אתכן לומר: “לעזאזל עם הנסיבות; אני יוצרת לעצמי את הזדמנויות.”(ברוס לי)

תודעה

מערכת היחסים עם האוכל היא ריקוד סוער בין צורכי הגוף לבין צורכי הנפש.לאנשים שסובלים מעודף משקל קשה להתנתק מהאוכל, עבורם האוכל משקף נוסטלגיה,געגועים, נחמה ויצרים חבויים.
העיסוק באוכל מנהל אותם באובססיביות ומשמש עבורם כאמצעי הסחה ומנגנון הגנה מהתמודדויות שונות.
הדיאלוג המורכב עם האוכל נעוץ בין היתר בדפוסי חשיבה שקיימים בתוכנו המציאות שלנו מורכבת במידה רבה מהפרשנות שאנחנו מעניקים לאירועים. פרשנות שמכילה לעיתים קרובות נטיות לא רציונאליות והיבטים שליליים.אותם דפוסי חשיבה מהעבר והפרשנויות השונות משפיעים גם על הדיאלוג שלנו עם האוכל.
בסדנאות נלמד לזהות רעב ושובע פיזיים, נלמד איך להימנע ממלכודת האכילה הרגשית? נלמד לזהות מהו אותו קיבעון מחשבתי שמעכב אותנו בתהליך ונפעל לאמץ הרגלים חדשים שפועלים לטובנו.

שאלו את עצמכם?
האם באמת הייתי רעבה כשאכלתי?
מה הסיבה שאכלתי?
האם אני מאמינה שמותר לי להיות חופשייה מאכילה רגשית?
האם אני  מבינה שזה אפשרי עבורי להכיל מצבים לא נעימים ללא אכילה רגשית?
האם אני מאמינה שאפשר לשים סוף להתמכרויות לאוכל המלווים ברגשות אשם קשים ?
האם אני מאמינה בעצמי וביכולתי לעקור את הסיבות לאכילה הרגשית מהשורש ובכך לחיות בשלום עם האוכל ועם הגוף שלי?

אלברט איינשטיין הגדיר אי שפיות = לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.

אז מי אנחנו שנתווכח איתו?!?!?!

תודעה

מערכת היחסים עם האוכל היא ריקוד סוער בין צורכי הגוף לבין צורכי הנפש.לאנשים שסובלים מעודף משקל קשה להתנתק מהאוכל, עבורם האוכל משקף נוסטלגיה,געגועים, נחמה ויצרים חבויים.
העיסוק באוכל מנהל אותם באובססיביות ומשמש עבורם כאמצעי הסחה ומנגנון הגנה מהתמודדויות שונות.
הדיאלוג המורכב עם האוכל נעוץ בין היתר בדפוסי חשיבה שקיימים בתוכנו המציאות שלנו מורכבת במידה רבה מהפרשנות שאנחנו מעניקים לאירועים. פרשנות שמכילה לעיתים קרובות נטיות לא רציונאליות והיבטים שליליים.אותם דפוסי חשיבה מהעבר והפרשנויות השונות משפיעים גם על הדיאלוג שלנו עם האוכל.
בסדנאות נלמד לזהות רעב ושובע פיזיים, נלמד איך להימנע ממלכודת האכילה הרגשית? נלמד לזהות מהו אותו קיבעון מחשבתי שמעכב אותנו בתהליך ונפעל לאמץ הרגלים חדשים שפועלים לטובנו.

שאלו את עצמכם?
האם באמת הייתי רעבה כשאכלתי?
מה הסיבה שאכלתי?
האם אני מאמינה שמותר לי להיות חופשייה מאכילה רגשית?
האם אני  מבינה שזה אפשרי עבורי להכיל מצבים לא נעימים ללא אכילה רגשית?
האם אני מאמינה שאפשר לשים סוף להתמכרויות לאוכל המלווים ברגשות אשם קשים ?
האם אני מאמינה בעצמי וביכולתי לעקור את הסיבות לאכילה הרגשית מהשורש ובכך לממש את מלוא הפוטנציאל שבי לחיות בשלום עם האוכל ועם הגוף שלי?

אלברט איינשטיין הגדיר אי שפיות = לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.

אז מי אנחנו שנתווכח איתו?!?!?!

תרגול

כוח הכבידה של ההרגלים:
אופיו של האדם הוא בבסיסו צרוף של כלל הרגליו. הזורע מחשבה קוצר פעולה,הזורע פעולה, קוצר הרגל, הזורע הרגל קוצר אופי, הזורע אופי קוצר גורל("סטיבן קובי").
הרגלים בהיותם דפוסים עקביים ולעיתים לא מודעים הם גורמים רבי עוצמה בחיינו. הם מבטאים את אופיינו ומייצרים את האפקטיביות שלנו או את חוסר האפקטיביות שלנו.
להרגלים יש כוח כבידה עצום, כך לדוג' הנטייה לדחות את תהליך הירידה במשקל (ממחר דיאטה.....מוכר לכם??), הנטייה לדחיינות בכל מה שקשור לספורט או הנטייה לביקורתיות ושיפוטיות עצמית ועוד...
חלק מההרגלים שלנו פועלים בניגוד לעקרונות של היעילות ושמים חיץ בננו לבין היכולת שלנו להגשים את הרצונות שלנו.
שינוי הרגלים דורש אומץ ומאמץ!!!!!
אבל מרגע שהתנתקנו מכוח הכבידה החופש מקבל ממד חדש לחלוטין ונפתחים בפנינו ערוצים חדשים שעוזרים לנו לממש את העצמי שלנו.
הבשורה הטובה היא שכמו כל כוח טבעי, כוח הכבידה יכול לפעול לטובתנו או נגדנו.
בסדנא אנו נלמד להתפטר מאותם הרגלים שלא פועלים לטובתנו כמו:תזונה מזיקה, נשנושים בלתי פוסקים, ארוחות לא מסודרות,
אכילה רגשית,דחיינות בכל מה שקשור לספורט ועוד..
נשתמש בהרגלים שפועלים לטובתנו!!
ונאמץ הרגלים חדשים שייצרו עבורנו את התוצאות המועילות עבורנו לטווח הרחוק.

תרגול

כוח הכבידה של ההרגלים:
אופיו של האדם הוא בבסיסו צרוף של כלל הרגליו. הזורע מחשבה קוצר פעולה,הזורע פעולה, קוצר הרגל, הזורע הרגל קוצר אופי, הזורע אופי קוצר גורל("סטיבן קובי").
הרגלים בהיותם דפוסים עקביים ולעיתים לא מודעים הם גורמים רבי עוצמה בחיינו. הם מבטאים את אופיינו ומייצרים את האפקטיביות שלנו או את חוסר האפקטיביות שלנו.
להרגלים יש כוח כבידה עצום, כך לדוג' הנטייה לדחות את תהליך הירידה במשקל (ממחר דיאטה.....מוכר לכם??), הנטייה לדחיינות בכל מה שקשור לספורט או הנטייה לביקורתיות ושיפוטיות עצמית ועוד...
חלק מההרגלים שלנו פועלים בניגוד לעקרונות של היעילות ושמים חיץ בננו לבין היכולת שלנו להגשים את הרצונות שלנו.
שינוי הרגלים דורש אומץ ומאמץ!!!!!
אבל מרגע שהתנתקנו מכוח הכבידה החופש מקבל ממד חדש לחלוטין ונפתחים בפנינו ערוצים חדשים שעוזרים לנו לממש את העצמי שלנו.
הבשורה הטובה היא שכמו כל כוח טבעי, כוח הכבידה יכול לפעול לטובתנו או נגדנו.
בסדנא אנו נלמד להתפטר מאותם הרגלים שלא פועלים לטובתנו כמו:תזונה מזיקה, נשנושים בלתי פוסקים, ארוחות לא מסודרות,
אכילה רגשית,דחיינות בכל מה שקשור לספורט ועוד..
נשתמש בהרגלים שפועלים לטובתנו!!
ונאמץ הרגלים חדשים שייצרו עבורנו את התוצאות המועילות עבורנו לטווח הרחוק.

צרי קשר